[vc_row][vc_column][vc_column_text]

وارد سامانه ثبت‌نام در سامانه سجام بورس به آدرس https://profilesejam.csdiran.com بشوید. با ورود به این آدرس به صفحه ذیل هدایت می‌شوید:

حال برای شروع بر روی گزینه ثبت‌نام در سجام کلیک نمایید. پس از آن شما به صفحه ذیل ارجاع داده می‌شوید:

حال در این صفحه شما می‌بایست شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و پس از آن دکمه دریافت تائید کد را کلیک نمایید. سپس به این صفحه وارد خواهید شد:

② در این صفحه شما بایستی کد تائید ارسال‌شده به شماره تلفن همراه را وارد نموده و در قسمت پایین صفحه کد ملی ۱۰ رقمی را وارد نمایید. هم‌چنین با توجه به اینکه برای خود یا شرکتتان کد می‌گیرید بایستی به ترتیب شخص حقیقی و یا شخص حقوقی را انتخاب نمایید. پس از آن دکمه تائید را بزنید.

③ در این صفحه چنانچه شما شخصاً اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنید می‌بایست حتماً گزینه اصیل را انتخاب نمایید اما اگر به نمایندگی از فرد یا شرکتی اقدام به افتتاح حساب می‌کنید گزینه دوم را انتخاب کرده و توجه داشته باشید که در مورد دوم حتماً بایستی یک برگه وکالت که از سوی دفترخانه‌های رسمی کشور تائید شده باشد همراه داشته باشید. پس از آن شما ب صفحه زیر هدایت می‌شوید:

شما در این مرحله با انتخاب یکی از درگاه‌های ارائه‌شده مبلغ ۱۰۰ هزار ریال (۱۰ هزار تومان) را واریز نموده و پس از آن به صفحه ذیل خواهید رفت:

⑤ در این صفحه بایستی اطلاعات هویتی خود اعم از نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، نام پدر، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات موجود در شناسنامه را وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات فوق و زدن دکمه تائید، به صفحه ذیل ارجاع داده می‌شوید:

⑥ در این صفحه اطلاعات ارتباطی خود اعم از آدرس دقیق پستی به ترتیب خواسته‌شده و هم‌چنین پست الکترونیک (E-mail)، تلفن ثابت (منزل) و تلفن همراه خود را وارد نموده و پس از بررسی عدم وجود خطا در اطلاعات واردشده با زدن دکمه تائید به مرحله بعد می‌روید:

⑦ در این مرحله شما بایستی با توجه به اینکه شما می‌خواهید در کدام بازار به فعالیت بپردازید یکی از گزینه‌ها را انتخاب نمایید. بازار بورس و فرابورس که همان بازار اوراق بهادار است و بورس کالا و بورس انرژی نیز از سایر گزینه‌هاست. سرمایه‌گذاران حقیقی عموماً در بورس‌های اوراق بهادار و کالا فعال هستند اما اشخاص حقوقی متناسب با برنامه‌های خودشان ممکن است در بورس انرژی نیز وارد شوند. لازم به ذکر است که برای تکمیل این مرحله، پس از انتخاب نوع بازار، حتماً کد سهامداری خود را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل این مرحله وارد مرحله بعدی بشوید.

در این قسمت اطلاعات شغلی خود را وارد نمایید. توجه فرمایید که می‌توانید تنها موارد ستاره‌دار را تکمیل نمایید و سایر موارد که درواقع داده‌های اختیاری می‌باشند را رها نمایید. چنانچه خانه‌دار هستید می‌توانید اطلاعات منزل خود را وارد نمایید تا موردی خالی نمانده و بتوانید سایر مراحل را نیز طی نمایید. پس از تکمیل اطلاعات به صفحه اطلاعات مالی ارجاع داده خواهید شد که تصویر آن را در ذیل می‌بینید:

در این مرحله نیز تنها اطلاعات ستاره‌دار را پر نمایید و در ضمن حتماً نیاز نیست که به‌حساب و کتاب دقیق بپردازید و محاسبات انجام دهید بلکه صرفاً یک برآورد کلی از آینده معاملات را در نظر گرفته و به سؤالات پاسخ دهید. پس از آن دکمه تائید را زده تا به صفحه اطلاعات حساب بانکی ارجاع داده شوید:

⑩ در این صفحه می‌بایست شماره‌حسابی که به کارگزاری معرفی می‌کنید تا تمامی مراودات مالی شما با نهادهای بورسی انجام بگیرد، ارائه نمایید؛ بنابراین تمامی اطلاعات اعم از شماره‌حساب و شماره شبای بانکی، نام شعبه و کد شعبه و … را درج نمایید. حتماً تیک حساب پیش‌فرض را بزنید. توجه فرمایید که تمامی مطالبات شما از نهادها و شرکت‌های بورسی مانند سود تقسیمی به‌حساب پیش‌فرض معرفی‌شده از سوی شما واریز خواهد شد.

⑪ در آخر شما در صفحه تعهدات بایستی متعهد شوید که تمامی اطلاعات را به‌درستی وارد کرده‌اید و در ضمن در صورت هرگونه تغییر در اطلاعات ثبتی، فورا اقدام به ویرایش اطلاعات خود از طریق سامانه سجام بورس sejam.ir نمایید. پس از نهایی شدن این مرحله، تمامی اطلاعات واردشده به‌صورت یکجا برای شما به نمایش درخواهد آمد و شما در آن صفحه مجدداً بررسی می‌کنید که تمامی اطلاعات را صحیح وارد کرده‌اید و به این ترتیب با نهایی کردن اطلاعات ثبت‌نام اولیه شما تکمیل می‌گردد و در این مرحله یک کد ۱۰ رقمی به شماره همراه شما پیامک می‌گردد.

در مرحله آخر شما باستی برای احــراز هویت سامانه سجام خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و احراز هویت کنید.

همچنین این قابلیت برای شما به وجود آمده که به صورت غیرحضوری با استفاده از اپلیکشن سیگنال احـراز هویت خود را انجام دهید.

 

آموزش احـراز هویت در اپلیکشن سیگنال (کلیک کنید)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”50″][/vc_column][/vc_row]